۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۹۴۸۹۲
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری:

سالم سازی فضای مجازی وظیفه دولت است|دشمن در پی تغییر هویت فرهنگی کشور است

سالم سازی فضای مجازی وظیفه دولت است|دشمن در پی تغییر هویت فرهنگی کشور است
معاون رییس قوه قضاییه سالم سازی فضای مجازی را وظیفه دولت دانست و گفت: هیچکدام از دلسوزان نظام قائل به بسته شدن فضای مجازی نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری معاون رییس قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران به تبیین فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی پرداخت و گفت: یک نمونه از فرصت های فضای مجازی راه اندازی سامانه ثنا و ابلاغ الکترونیک بود که از این طریق توانسته ایم اوراق قضایی را به صورت کاملاً محرمانه و با حفظ حریم شخصی به افراد برسانیم؛ این در حالی است که اوراق قضایی به صورت دستی برای افراد ارسال می شد و آسیب های مختلفی را در پی داشت.

وی ادامه داد: با راه اندازی ابلاغ الکترونیک موفق شدیم بالغ بر 80 درصد ابلاغ ها را از طریق سامانه ثنا برای مردم ارسال کنیم؛ همچنین این روند سبب می شود تا رسیدگی به پرونده ها به زودی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با اشاره به تهدیدهای فضای مجازی ابراز کرد: امروز همه ما اعم از مسؤولان و مردم باید وظایف خود در برابر فضای مجازی را به خوبی بشناسیم و به یکایک آن ها عمل کنیم.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه هیچکدام از دلسوزان نظام قائل به بسته شدن فضای مجازی نیستند، خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان خواهان آزادی مطلق فضای مجازی بوده و برخی دیگر نیز خواهان بسته شدن مطلق آن هستند، اما پر واضح است که هر دو تفکر اشتباه بوده و ما باید در این زمینه میانه رو باشیم؛ برخی سعی می کنند با سخنرانی های انحرافی و حرف های بدون منطق به مردم القا کنند که عده ای در کشور خواهان بسته شدن مطلق فضای مجازی هستند، از این جهت خود را خواهان آزادی مطلق فضای مجازی جلوه می دهند؛ بدون شک این نوع سخنان برای جمع آوری رأی است و ما به این افراد می گوییم که مردم ما آزاد هستند و کسی مخالف آزادی آن ها نیست، بلکه ما با وجود فساد و فحشا در فضای مجازی مخالفیم و از دولتمردان می خواهیم این فضا را مدیریت کنند تا راه برای مفسدان و دزدان باز نباشد.

وی با بیان این که دولتمردان باید فضای مجازی را مدیریت کنند، افزود: ما باید مراقب تهدیدهایی باشیم که جوانان، نوجوانان و خانواده ها را مورد هدف قرار داده است؛ مدیریت به آن معنا نیست که فضای مجازی بسته شود، بلکه بدان معنا است که جلوی فساد و فحشا در این فضا گرفته شود؛ آزادی به معنای آن نیست که همه دزدان، مفسدان و مزاحمان نوامیس مردم را آزاد بگذاریم تا در این فضا هر کاری که می خواهند انجام دهند؛ امروز بدیهی است که پلیس باید در فضای مجازی حضور داشته باشد تا جلوی دزدان و مزاحمان نوامیس مردم را بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری خاطرنشان کرد: داعش هم با حضور در فضای مجازی از سراسر دنیا یارگیری می کرد، با این حال آیا باید فضای مجازی را آزاد بگذاریم؟ این همت مدافعان حرم و بسیجیان ما بود که این گروهک تکفیری را نابود کردند و امروز در 40 سالگی انقلاب، خروج آمریکا از سوریه را جشن می گیریم.

وی افزود: امروز دشمن نقشه جدیدی برای ما کشیده و این مشکلات اقتصادی هدف نیست، بلکه می خواهد با جنگ نرم و تغییر هویت فرهنگی مردم بر ما پیروز شود.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تأکید بر اینکه امروز دشمن در پی تغییر هویت فرهنگی ملت ایران است، تصریح کرد: امروز فضای مجازی اسلحه دشمن و دل های مردم سرزمینی است که دشمن می خواهد آن را فتح کند؛ دشمن در جنگ نرم حضور فیزیکی ندارد، اما از طریق نفوذی ها به اهدافش می رسد؛ امروز باید بدانیم که اگر دل در گرو دشمن داریم سرباز دشمن شده ایم.

وی یارگیری در داخل کشور، ایجاد بی اعتمادی در مردم نسبت به مسؤولان و دروغ پردازی را از حربه های دشمن در فضای مجازی دانست و افزود: ما نباید هر شایعه ای را که در فضای مجازی منتشر می شود بدون تحقیق قبول کرده و برای دیگران ارسال کنیم؛ به عنوان مثال باید بدانیم آن دشمنی که در هلند نشسته و برای کارگران هفت تپه دل می سوزاند دروغگو است و می خواهد در کشور اغتشاش ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه دولتمردان باید مسأله فیلترینگ را اعمال کنند تا فضای مجازی به معدن فحاشی و فحشا تبدیل نشود، گفت: امروز ما باید متخلق به اخلاق اسلامی باشیم و اجازه ندهیم جوانان با فحاشی ها آبروی خود را مورد خدشه قرار دهند؛ روزانه صدها سایت مستهجن مسدود می شود تا جوانان پاکی که برای تحقیق و پژوهش به فضای مجازی پا می گذارند دچار انحراف نشوند؛ امروز فیلترشکن ها و فضای مجازی باید مدیریت شوند تا دزدان و مفسدان نتوانند از طریق سایت ها مستهجن و غیر اخلاقی برای حریم خصوصی افراد مزاحمت ایجاد کنند.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه سالم سازی فضای مجازی را وظیفه دولت دانست و تأکید کرد: مطالبه خانواده های ایرانی آن است که فضای مدیریت و سالم سازی شود، بر این اساس دولتمردان باید در این فضا سرمایه گذاری های لازم را انجام دهند تا بتوانند مدیریت لازم را بر این فضا داشته باشند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات